Átírta a várakozásokat az európai autópiac

Átírta a várakozásokat az európai autópiac

Az európai autóeladások már a hetedik egymást követő hónapban nőttek, amit az Egyesült Királyságban és Spanyolországban tapasztalt erős kereslet és az ellátási láncokon enyhülő nyomás segítettek.

Hivatalos ranglista: 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái Európában

Hivatalos ranglista: 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái Európában

A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.

Elképesztő dízelundor uralkodik Európában - Az elektromos autók viszont megállíthatatlanok

Elképesztő dízelundor uralkodik Európában - Az elektromos autók viszont megállíthatatlanok

Viharos gyorsasággal változik az Európai Unió autópiaca, az újonnan forgalomba helyezett személygépjárművek egyre nagyobb hányadát adják az alternatív meghajtású autók, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek eladásai egyre kisebb részarányt képviselnek a teljes értékesítésen belül. A trend kristálytiszta, a részben és teljesen elektromos meghajtású autók előretörése megállíthatatlan, miközben a dízel autók piaca drámaian zsugorodik.

Kiderült, mekkora érvágást okozott a járvány a győri Audinak, az esztergomi Suzukinak és a kecskeméti Mercedes-Benznek

Kiderült, mekkora érvágást okozott a járvány a győri Audinak, az esztergomi Suzukinak és a kecskeméti Mercedes-Benznek

A koronavírus-járvány miatti tavaly tavaszi leállások, a termelés vártnál lassabb felfuttatása és a második hullám megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések miatt durván 4,3 millió járművel kevesebb készült el az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban 2020-ban. Az Európai Autógyártók Szövetsége által publikált számokból az is kiderült, hogy a járvány jelentős kiesést okozott a magyar autógyártásnak, de mi kíváncsiak voltunk arra is, hogy hogyan alakult a termelés az Audi Hungariánál, a Magyar Suzukinál és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungarynél tavaly.

Drámai számok láttak napvilágot: veszélybe kerülhet az európai autópiac látványos feltámadása

Drámai számok láttak napvilágot: veszélybe kerülhet az európai autópiac látványos feltámadása

A koronavírus második hulláma, a járvány megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések miatt hatalmas visszaeséssel indult az év az Európai Unió autópiacán: múlt hónapban csupán 726 ezer új autót helyeztek forgalomba, amely 24 százalékkal maradt el az előző évi értékesítési számoktól. Ilyen mértékű januári visszaesésre még soha nem volt példa, a rendkívül gyenge évkezdés kisebb aggodalomra adhat okot, különös tekintettel arra, hogy az értékesítések szempontjából hagyományosan erős február és március szintén gyenge lehet az Európa-szerte érvényben lévő korlátozások miatt.

Küszöbön az újabb botrány: véget vetnének a „kamu” villanyautók állami támogatásának

Küszöbön az újabb botrány: véget vetnének a „kamu” villanyautók állami támogatásának

A plug-in hibrid modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki működésük során, mint ahogyan azt az autógyártók hirdetik a prospektusaikban – állítja a Transport and Environment (T&E). A környezetvédelmi szervezet éppen ezért arra kéri az országok kormányait, hogy fejezzék be ezeknek a "kamu villanyautóknak" a támogatását: ne nyújtsanak a megvásárlásukhoz pénzügyi segítséget és adókedvezményeket a jövőben. Ez a törekvés természetesen borzasztóan rossz hír azoknak az autógyártóknak, akik az egyre szigorodó előírásoknak elsősorban pont a plug-in hibridek nagyobb arányú értékesítésével akarnak megfelelni a következő években.

Máris itt a fordulat: kijózanító számok érkeztek az autóeladásokról

Máris itt a fordulat: kijózanító számok érkeztek az autóeladásokról

Hiába kezdtek reménykedni sokan a szeptemberi értékesítési statisztikák láttán, az Európai Unió autópiacának fellendülése csupán tiszavirág életűnek bizonyult. Októberben ismét jóval kevesebb új autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, amelyben a koronavírus-járvány második hulláma, illetve az annak megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések meghatározó szerepet játszottak.

Rettegett forgatókönyv válik valóra: nagy károkat okozhat a koronavírus-járvány második hulláma az autógyártóknak

Rettegett forgatókönyv válik valóra: nagy károkat okozhat a koronavírus-járvány második hulláma az autógyártóknak

Európa országai sorra hozzák a szigorúbbnál szigorúbb intézkedéseket a koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében. Ez pedig nagyon rossz hír az autógyártók számára, amelyeknek most azzal kell szembesülniük, hogy a kontinensen valóra válik az a forgatókönyv, amellyel sokáig nem is számoltak.

Kiderült, mekkora érvágást okozott a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

Kiderült, mekkora érvágást okozott a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

A koronavírus-járvány miatti leállások és a termelés vártnál lassabb felfuttatása miatt durván 3,6 millió autóval kevesebb készült el az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban az év első hat hónapjában. Az Európai Autógyártók Szövetsége által publikált számokból azt is megtudhattuk, hogy a járvány jelentős kiesést okozott a magyar autógyártóknak is az év első felében. Jó hír viszont, hogy az elmúlt hónapok megfeszített munkájának és a globális kereslet élénkülésének köszönhetően már sokkal pozitívabban látják a jövőt az iparág meghatározó szereplői, mint korábban.

Ennél csak rosszabb lehet a helyzet: kiszámolták, mekkora kárt okoz a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

Ennél csak rosszabb lehet a helyzet: kiszámolták, mekkora kárt okoz a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

A koronavírus miatti leállások közel 1,1 millió munkavállalót érintenek az Európai Unióban, a várható termeléskiesés pedig megközelíti majd az 1,2 millió autót. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által készített számítások és előrejelzések vonatkoznak Magyarországra is, hazánkban mintegy 30 ezer embert érintenek közvetlenül a gyárleállások, míg a termeléskiesés megközelíti a 35 ezer járművet. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ezek a számítások az eddigi bejelentéseken alapulnak, abban az esetben tehát, ha a járvány kezelése, a termelés újraindítása időben elhúzódik, még nagyobb lehet majd a kiesés. Ezért is nagyon fontos, hogy mihamarabb olyan kormányzati intézkedések szülessenek, amelyek alkalmasak a károk enyhítésére.

Kétségbeesetten figyelmeztetnek a katasztrófára: romba dől Európa egyik legerősebb országának autógyártása és ez másoknak is fájni fog

Kétségbeesetten figyelmeztetnek a katasztrófára: romba dől Európa egyik legerősebb országának autógyártása és ez másoknak is fájni fog

Egyszerűen nem tud talpra állni a brit autóipar, a legfrissebb statisztikák szerint tovább csökkent a legyártott autók száma a szigetországban februárban. Az iparági szereplők már régóta kongatják a vészharangot, a koronavírus-járvány miatt most mégis minden korábbinál kétségbeesettebb figyelmeztetéssel álltak elő. Hatalmas zuhanás várható a szektorban és az állam hathatós támogatása nélkül aligha sikerülhet a kilábalás, ez pedig katasztrofális hír az Európai Unió számára is.

Fájdalmas hír érkezett az autópiacról - A remény szikrája is kihunyt

Júniusban tovább csökkentek az autóeladások az Európai Unióban, amelyben a naptárhatás is fontos szerepet játszott. A meghatározó autópiacokon kivétel nélkül kevesebb új autó került értékesítésre és a vezető autógyártók közül csupán néhány volt csak képes arra, hogy növelje eladásait múlt hónapban. Érdemi javulás sem várható a közeljövőben, már az Európai Autógyártók Szövetsége sem számít növekedésre idén.

Lássuk meg a fától az erdőt! - Katasztrófa felé sodródik az európai autógyártás

Izgalmas összefoglaló anyagot tett közzé az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA), amelyből többek között kiderült, hány embernek adott munkát a járműipar, mennyi autót gyártottak, regisztráltak és mely járműkategóriák voltak a legnépszerűbbek a vásárlók körében az Európai Unióban. Továbbá pontos képet kaphatunk arról is, hogyan alakult a járműflotta mérete, vagy éppen az átlagos szén-dioxid-kibocsátás az EU-ban. Ezeknek a statisztikáknak a bemutatása természetesen fontos és érdekes, de nem ezektől válik igazán izgalmassá az anyag, hanem attól az aggasztó összképtől, amely akkor rajzolódik ki előttünk, ha a számok mögé nézünk. Olyan folyamatok zajlanak ugyanis Európában, amely nagyon nehéz helyzetbe hozhatja az autógyártókat.

Rossz hírt közölt az Európai Autógyártók Szövetsége

Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a gazdasági növekedés lassulására és a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnésével (Brexit) kapcsolatos üzleti aggodalmakra hivatkozva.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Már Brüsszel figyelmezteti a kormányt, végveszélyben vannak a magyar EU-források
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.